خطای 504 چیست

چهارشنبه 6 فروردين 1399
20:48
علی عارف نیا

خطای 504 چیست

خطای 504 Gateway Timeout معنای لغوی آن وقفه دروازه 504 است یک کد HTTP status که از سری ارور 5XX است. معنی دقیق آن این است که یک سرویس‌دهنده (سرور) پاسخی به موقع از سرویس‌دهنده‌ی دیگر که در تلاش برای بارگذاری صفحه‌ی وب یا تکمیل درخواست مرورگر است، را دریافت نکرده است.

به بیان دیگر، خطای 504 به طور معمول بر این امر دلالت دارد که وب‌سایتی که شما در حال دریافت کد پیغام 504 از آن هستید خارج از کنترل شما است و یا برقراری ارتباط با آن دستگاه فاقد سرعت کافی است

اموزش رفع خطای 504

۱- صبر کنید و مجدد تست کنید

به جرات میتوان گفت در بیش از ۹۰% مواقع کار با رفرش مجدد صفحه حل میشود . فقط کافیست کمی صبر کنید . این مشکل معمولا چون به دلیل کانفیگ و مشکلی در سرور میباشد رخ میدهد که با صبر کردن و تست مجدد رفع خواهد شد .

۲- پروکسی خود را خاموش کنید

بعضی مواقع نیز مشکل از سمت شما میباشد که نمیتوانید به درستی به سرور متصل شوید و مرورگر این پیغام را به شما نمایش میدهد . اگر از وی پی ان در حال استفاده هستید با خاموش کردن و تست مجدد میتوانید مشکل خود را رفع کنید .

۳- فایروال وبسایت را خاموش کنید

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد ممکن است از فایروال Sucuri استفاده میکنید . بهتر است برای اینکه این خطا را نگیرید فایروال را غیر فعال کنید .

بیشتر بخوانید:

۴- Dns Server خود را تغییر دهید

همین مشکلی که من یکی دو روزه با آن درگیر هستم و بعضی سایت ها با اینترنتم باز نمیشود ! برای اینکه مشکل حل شود میتوانید Dns Server خود را تغییر دهید :

برای کسانی که از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنند ، این قسمت از کنترل پنل و گزینه Network and Sharing Center قابل دسترسی میباشد . اگر از سیستم عامل مگ استفاده میکنید در قسمت Setting و گزینه Network این کار را میتوانید انجام دهید .

پیشنهاد میشود این دی ان اس سرور را قبل از تغییر از مرکز ارائه دهنده سرویس اینترنت خود جویا شوید تا به بهترین آی پی تغییر دهید .

۵- پایگاه داده وردپرس خود را پاکسازی کنید

یک دیتابیس که خراب شده باشد نیز میتواند باعث بروز خطای ۵۰۴ شود .
نگران نباشید .
تمام اطلاعات وردپرس شما کاملا ایمن میباشند .
فقط ممکن است کمی نیاز به بهینه سازی دیتابیس داشته باشید .
این کار میتواند از طریق PhpMyadmin صورت گیرد .

۶- غیر فعال کردن افزونه های وردپرس و بازگشت به قالب پیشفرض

در مرحله آخر به سراغ این کار میرویم . ممکن است
یکی از افزونه ها یا قالب شما دچار بروز مشکل شده باشد .
در صورتی که این اتفاق رخ داده باشد
میتوانید از طریق غیر فعال کردن افزونه های وردپرس خود این کار را انجام دهید
و یا قالب را به قالب پیشفرض وردپرس تغییر دهید .
اگر شما دسترسی به پنل مدیریت وردپرس ندارید میتوانید از طریق هاست
یا دسترسی FTP اقدام به تغییر نام پوشه plugins کنید تا تمامی افزونه ها غیر فعال شود .اگر نهایتا دیدید که مشکلتان بر طرف نشد

میتوانید با ارسال درخواست به پشتیبانی هاست خود این مورد را جویا شوید تا مشکل را بررسی و نتیجه دقیقتری به شما اعلام کنند .
امیدوارم که از این مطلب آموزشی استفاده کافی برده باشید .
خوشحال میشوم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید .
[ بازدید : 73 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سیب سرخ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]