سئو سیاه (بلک) چیست

سه شنبه 12 فروردين 1399
3:53
علی عارف نیا

سئو سیاه (بلک) چیست

سلام خدمت دوستاران سئوبلک

در این مقاله از سئوبلک به سوال سئو سیاه (بلک) چیست پاسخ میدهیم 😆

در مقالهسئو سیاه (بلک) چیست ، علاوه بر این سوال به تعدادی از سوالات چالشی در خصوص سئو سیاه پاسخ میدهیم.

در اخر مقاله سئو سیاه (بلک) چیست ، به معرفی تکنیک های سئو سیاه میپردازیم. با سئوبلک در سئو سیاه (بلک) چیست همراه باشید. 😀

سئو کلاه سیاه (بلک) چیست ؟

در یک تعریف ساده میتوان گفت سئو کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک ها برای کسب جایگاه سریع در نتایج جستجو است
که با استانداردها و الگوریتم های پیشنهادی گوگل در تضاد است.

به بیان ساده تر تکنیک های کلاه سیاه (بلک) روش هایی برای فریب موتور جستجو هستند
تا جایگاه بهتری برای سایت ما در نظر بگیرند.

برخلاف تصور عموم، تکنیک های کلاه سیاه تنها مختص لینک سازی خارجی نیستند بلکه حتی در آموزش تولید محتوا، لینک سازی داخلی و سئو تکنیکال نیز روش های کلاه سیاه متعددی وجود دارند.

بسیاری از فعالیت های رایج در مدیریت یک سایت پتانسیل تبدیل شدن به یک روش کلاه سیاه (بلک) را دارند و با توجه به دانش پایین ما در مورد الگوریتم های گوگل نمیتوان مرز مشخصی میان سئو کلاه سفید و سیاه در نظر گرفت.

سئو سیاه (بلک) چیست

چرا باید از سئو کلاه سیاه (بلک) پرهیز کنیم؟

سئو کلاه سیاه (بلک) می تواند باعث پنالتی شدن سایت شما توسط گوگل و یا سایر موتورهای جستجو شود. اگرچه ممکن است در کوتاه مدت ترافیک سایتتان را افزایش داده و به موفقیت برسید اما جریمه ها و پنالتی های گوگل روز به روز پیچیده تر می شود و می تواند تاثیرات جبران ناپذیری روی ترافیک و رتبه سایت شما ایجاد کند. با میلیون ها کاربری که روزانه در گوگل جستجو می کنند آیا این به صلاح شما است که از فهرست گوگل خارج شوید؟

آیا تکنیک های سئو کلاه سیاه برای استفاده شما است؟

پاسخ این سوال کاملا بستگی به هدف شما از راه اندازی وب سایت دارد،
اگر قصد را اندازی یک کسب و کار طولانی مدت را دارید
و اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است باید از هرگونه بلک هت سئو پرهیز کنید
و به دنبال روش های جایگزین برای بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو باشید.

در صورتی سوالی در خصوص روشهای جدید سئوکلاه سیاه (بلک) دارید در بخش نظرات وب سایت مطرح کنید.

سئو سیاه (بلک) چیست
سئو سیاه (بلک) چیست

تکنیک های سئو کلاه سیاه (بلک) چیست

1. استفاده بی رویه از کلمات کلیدی

منظور از استفاده از بی رویه از کلمات کلیدی (Keyword Stuffing) پر کردن محتوای وب سایت با کلمات کلیدی مشخص و با هدف کسب رتبه در آنهاست. در واقع این کار تلاشیست در این جهت که موتورهای جستجو را متقاعد به مرتبط بودن محتوای صفحه با آن کلمات کنیم. اضافه کردن مشتقات و هم خانواده های یک کلمه کلیدی بدون اینکه از سمت کاربر ضرورتی داشته باشد، تجربه کاربری منفی را ایجاد می نماید. در نتیجه این کار، وب سایت شما ممکن است در کلمات کلیدی نا مربوطی نیز رتبه بالایی کسب کند.

گوگل استفاده بی رویه از کلمات کلیدی را اینطور توضیح می دهد:

  • لیستی از شماره های تلفن بی معنی
  • بلاک های متنی پر شده با کلمات کلیدی متنوع
  • تکرار بیش از حد یک کلمه کلیدی در متن محتوا به صورت کاملا غیر طبیعی

جستجوی کلمات کلیدی که کاربران به جستجوی آنها در وب می پردازند،
قبل از نوشتن هر محتوایی امری ضروریست. اما استفاده بی رویه از همه آنها در محتوا به هیچ وجه ایده خوبی محسوب نمی شود.

به جای چنین تاکتیک های اشتباهی بهتر است که بر روی تولید محتوای با کیفیتی که حول یک یا چند کلمه کلیدی مشخص است، تمرکز کنید.

2. مخفی کاری

منظور از مخفی کاری (Cloaking) نمایش دو نسخه متفاوت از محتوای یک آدرس از سایت به کاربران و موتورهای جستجوست.
وب سایت هایی که اقدام به چنین کاری می کنند،
هدفشان کسب رتبه در نتایج جستجو به ازای کلمات کلیدی نا مرتبط با حوزه کاریشان است.

وب سایت های اسپم اغلب با هدف مخفی کردن محتوای غیرمجاز درج شده در وب سایت خود از دید گوگل دست به چنین کاری می زند.

کوتاه کردن محتوای سایت برای گروه های خاصی از کاربران امری قابل قبول است.

به عنوان مثال شما می توانید که وب سایت خود را در دستگاه های موبایل به صورت خلاصه تری نمایش دهید.
همچنین نمایش متفاوت وب سایت برای کاربرانی از یک کشور خاص، امری معمول می باشد.
همچنین برخی از وب سایت ها تبلیغات خود را بر حسب منطقه جغرافیایی کاربر تغییر می دهند.

تمامی این مثال ها تا جایی که هدف، نمایش محتوای متفاوتی برای ربات های موتورهای جستجو نباشد، قابل قبول است.

بهترین توصیه در چنین شرایطی اینست که از خود بپرسید
که آیا تغییر محتوا برای دیگر کاربران به سود آنها خواهد بود یا نه.

اگر پاسخ به این سوال مثبت باشد، پس آن کار قابل قبول خواهد بود.
شما باید به گونه ای با موتورهای جستجو در هر سناریویی رفتار کنید

که همان رفتار را با کاربران واقعی دارید.

در صورت کنجکاوی برای مشاهده وب سایت از دید گوگل می توانید از ابزار fetch as google در سرچ کنسول آن استفاده کنید.

3. ریدایرکت های غیر مجاز

ریدایرکت موجب انتقال کاربر از آدرسی که بر روی آن کلیک کرده به یک آدرس دیگر می شود. در سئو کلاه سیاه از ریدایرکت ها خارج از چنین رویکردی استفاده می شود. همانند مورد قبلی ممکن است که ریدایرکت ها به گونه ای طراحی شده باشند که موتورهای جستجو را به یک آدرس و کاربران را به آدرسی دیگر منتقل کنند.

در برخی سناریوها نیز مشاهده می شود که یک صفحه دارای آتوریتی بالا تنها برای موتورهای جستجو به یک صفحه نا مرتبط ریدایرکت می شود تا رتبه آن در نتایج جستجو افزایش یابد. ریدایرکت 301 موجب انتقال تقریبا کامل آتوریتی به دیگر صفحه می شود. به عبارتی فردی که از این روش کلاه سیاه (بلک) برای ریدایرکت صفحات استفاده می کند، سعی در دستکاری نتایج جستجو دارد.

ریدایرکت ها تنها بایستی در شرایطی استفاده شوند که برای آن طراحی شده اند. از جمله سناریوهایی معمول می توان به تغییر آدرس یک دامنه یا ترکیب محتوای دو صفحه در یکی اشاره کرد. همچنین ریدایرکت های مبتنی بر جاوا اسکریپت نیز در شرایطی خاص قابل قبول هستند. به عنوان مثال در وب سایت لینکدین پس از ورود به سایت، به پروفایل کامل کاربر مورد نظرتان ریدایرکت خواهید شد.

از ریدایرکت های غیر طبیعی بایستی خودداری کنید، چرا که چنین اقدامی خلاف دستورالعمل های موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ می باشد.


    4. محتوای بی کیفیت

    ایجاد محتوای بی کیفیتی که هیچ فایده ای برای کاربران ندارد، از اقدامات رایج در سئو کلاه سیاه (بلک) است. از جمله این محتوا می توان به محتوای کپی شده توسط ربات ها از دیگر سایت ها اشاره داشت. زمانی گوگل قادر به شناسایی محتوای کپی شده از دیگر سایت ها نبود، اما با بروزرسانی گوگل پاندا در سال 2011 بر این مشکل فائق آمد.

    در آن زمان بسیاری از سایت هایی که مطالب خود را از دیگر سایت ها کپی کرده بودند، توسط گوگل جریمه شدند. از آن پس گوگل قدرت بیشتری در شناسایی محتوای تکراری یا بی کیفیت پیدا کرده است.

    اضافه کردن کلمات کلیدی مخفی در متن نیز از جمله راهکارهای ممنوع می باشد. برخی از وب سایت هایی که اقدام به سئو کلاه سیاه (بلک) می کنند، رنگ متن مورد نظرشان را با رنگ پس زمینه یکی کرده تا متن مورد نظر قابل مشاهده نباشد. غافل از اینکه این محتوا از دید گوگل مخفی نخواهد بود.

    در چنین شرایطی و در هنگامی که کاربران بر روی نتایج جستجو کلیک کنند، محتوای مورد نظرشان را چون مخفی شده، مشاهده نخواهند کرد. در صورتی که محتوای مورد نظر راهکاری برای حل مشکلات کاربران ارائه دهد، نیازی به مخفی سازی آن نخواهد بود.

    راهکار دیگر مشابه اینست که وبمسترها اقدام به تولید محتوا حول یک موضوع کرده و پس از کسب رتبه خوب برای آن صفحه، محتوای آن را با یک مورد دیگر تغییر می دهند. این کار تجربه کاربری منفی زیادی به همراه خواهد داشت و از دید سئو راهکاری مناسب محسوب نخواهد شد.

    نوشتن محتوای با کیفیت و اورجینال یکی از مهمترین بخش های سئو کلاه سفید است. تولید محتوای با کیفیت موجب اعتماد کاربران به سایت شده و آنها را از حالت کاربر به مشتری تبدیل می کند.

    5. دوباره نویسی محتوا

    تکنیک دوباره نویسی محتوا شبیه به تکنیک کپی کردن محتواست، اما با این تفاوت که در آن از نرم افزارهای ویژه ای استفاده شده تا با دوباره نویسی و ویرایش محتوای موجود در وب، آن را به عنوان یک محتوای جدید به کاربران عرضه نمود. استفاده از چنین روش هایی ریسک کمتری نسبت به مورد قبلی دارد، اما به خاطر استفاده از نرم افزار، معمولا محتوای بازسازی شده از ارزش زیادی برخوردار نخواهد بود.

    6. لینک های پولی

    موتورهای جستجو مانند گوگل کاربران را از خرید و فروش بک لینک منع کرده اند. گوگل در وب سایت خود صراحتا اعلام نموده که هر گونه لینکی که با هدف شبیه سازی پیج رنک و رتبه سایت ها در نتایج جستجو ایجاد شده باشد، مغایر با قوانین گوگل محسوب می گردد.

    بهتر است که از گرفتن بک لینک به ازای پرداخت پول خودداری کنیند، چرا که گوگل اعلام کرده که هر دو سایت خریدار و فروشنده را با جریمه مواجه خواهد ساخت.

    اگر از این مسئله آگاه نبوده و خودسرانه اقدام به خرید بک لینک کرده اید، بهتر است که همین الان آن بک لینک ها را پاک کنید. همچنین می توانید با استفاده از ابزار disavow اقدام به بی اثر کردن آنها نمایید.

    سئو سیاه (بلک) چیست

    7. لینک های اسپم در فوتر سایت ها

    این گونه بک لینک ها تنها در فوتر سایت ها قرار گرفته و با هدف افزایش آتوریتی آنها درج می شوند. سایت هایی که اقدام به کسب این گونه بک لینک ها هستند غالبا از نتایج منفی آن بی خبرند. اغلب این گونه لینک ها نیز در وب سایت های نا مرتبط قرار گرفته و در حالت کلی کاملا غیر طبیعی به نظر می رسند.

    8. کامنت های اسپم

    حتما تا به حال مشاهده کرده اید که افرادی زیر پست های شما کامنت گذاری می کنند یا لینک های سایت خود را قرار می دهند که از نظر محتوا و موضوع هیچ ارتباطی با سایت شما ندارند. همچنین ممکن است که خود شما این کار را انجام بدهید. باید گفت چنین کامنت هایی را ” کامنت اسپم” می گویند. کامنت اسپم یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه (بلک) است که افراد اغلب فکر می کنند، برروی سایت تاثیر مثبت دارد.

    اول اینکه اصولا سایت ها، لینک های ورودی به دیگران به صورت nofollow در می آورند که این یعنی ، هیچ تاثیری این بک لینک بروی رتبه سایت شما ندارد و حتی ممکن است که باعث جریمه سایت شما هم گردد.

    همچنین اگر شما کامنت های بلاگ سایت خود را بدون بررسی تایید کنید که نمایش داده شود، ممکن است که لینک های اسپم و مخرب قرار بگیرد که این مساله تاثیر منفی برروی سایت شما خواهد گذاشت و همچنین باعث می شود که جلوه بلاگ شما در بین بقیه کاربران تخریب گردد. پس برای چه اینقدر اصرار دارید که از تکنیک سئو کلاه سیاه استفاده کنید تا مورد جریمه گوگل و کاهش رتبه واقع شوید؟

    9. سو استفاده از داده های ساختار یافته

    داده های ساختار یافته تحت نام مارک آپ های اسکیما و حتی ریچ اسنیپت نیز شناخته می شوند. به واسطه این داده ها می توان به تغییر در چگونگی نمایش وب سایت در نتایج جستجو پرداخت و نمایش آن را نسبت به دیگر رقبا جذاب تر نمود. شما می توانید بسته به محتوای صفحه خود اعم از پادکست، دستور پخت، کتاب یا محصول، داده های ساختار یافته مرتبط را به آن اضافه نمایید. اسکیمای نظرات احتمالا یکی از پرطرفدارترین نوع داده های ساختار یافته است.

    سئو کلاه سیاه (بلک) در این راستا به گونه ای عمل می کند تا با ارائه اطلاعات نادرست به فریب موتورهای جستجو و کاربران پرداخت. به عنوان مثال یک وبمستر در راستای سئو کلاه سیاه می تواند امتیاز پنج از پنج را به محتوای خود داده تا از طریق داده های ساختار یافته در نتایج جستجو بهتر دیده شود. گوگل در این راستا کاربران را تشویق به گزارش این گونه سایت ها کرده و به همین جهت چنین کاری ریسک بزرگی محسوب می شود.

    پیشنهاد می کنیم در اضافه کردن داده های ساختار یافته کاملا صادقانه رفتار کنید. در صورت ارائه داده های صحیح، جای هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت. در مطلب داده های ساختار یافته به این مهم پرداخته ایم.

    10. اسپم کردن در بخش کامنت وبلاگ ها

    همانطور که از نام این تکنیک نیز پیداست، این تکنیک کلاه سیاه (بلک) شامل اضافه کردن لینک وب سایت خود در قسمت کامنت وب سایت های مختلف است. این عمل امروزه کمتر انجام می شود، چرا که موتورهای جستجو مانند گوگل در بروزرسانی های جدید الگوریتم های خود لینک های بخش کامنت را عملا در رتبه بندی سایت ها در نظر نمی گیرند.

    همچنین اغلب وبلاگ های معتبر لینک های بخش کامنت خود را با تگ نوفالو منتشر می کنند. این مسئله بدین معنیست که موتورهای جستجو مانند گوگل این لینک ها را دنبال نکرده و اعتبار صفحه را به آن ها منتقل نمی کنند.

    علی رغم صحبت های اخیر، اما همچنان افراد بسیاری زیادی هنوز اقدام به چنین کاری می کنند و حتی سرویس هایی نیز برای انجام اتوماتیک این کار در اینترنت وجود دارند. کامنت گذاری اسپم به همراه قرار دادن بک لینک از سایتتان یک روش کلاه سیاه برای سئو سایت شما محسوب شده و پیشنهاد می کنیم که از انجام آن خودداری کنید.

    در صورتی که وب سایت شما دارای بخش نظردهی به مطالب است، بهتر است که تصمیماتی را اتخاذ کنید تا وبلاگ سایت شما به انبوهی از کامنت های اسپم تبدیل نشود. گوگل صفحاتی را که دارای انبوه زیادی از کامنت های اسپم هستند را با جریمه رو به رو ساخته و از نتایج جستجو پاک می کند. استفاده از ابزارهایی مانند ریکپچای گوگل یکی از روش های ممانعت از ربات های کامنت گذار می باشد.

    11. مزرعه های لینک

    مزرعه لینک، وبسایت یا مجموعه وب سایت هاییست که تنها با هدف بک لینک سازی ایجاد شده اند.
    هر یک از وب سایت ها، دارای بک لینک هایی به سایر سایت ها با هدف افزایش رتبه آنها در نتایج جستجوست.
    موتورهای جستجو از لینک ها به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه بندی استفاده می کنند.
    هدف سئو کلاه سیاه (بلک) از لینک سازی در مزرعه های لینک، افزایش تعداد بک لینک ها از این طریق است.

    مزرعه های لینک دارای محتوای کم و لینک های بسیاری هستند.
    لینک ها غالبا دارای انکرتکست هایی مشابه کلمات کلیدی وب سایت مورد نظر هستند.

    موتورهای جستجو مانند گوگل به راحتی می توانند این گونه وب سایت ها را شناسایی کرده
    و به همین جهت بهتر است که از آنها دوری کنید. در عوض بهتر است
    که با تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند دیگر وب سایت ها را ترغیب به لینک دادن به خود کنید.

    12. شبکه های وبلاگی خصوصی (PBN)

    منظور از شبکه های وبلاگی خصوصی، مجموعه ای از وب سایت های نسبتا معتبر است
    که تنها با هدف لینک سازی ایجاد شده اند.

    این شبکه ها نیز مانند مزرعه های لینک برای افزایش تعداد بک لینک های یک سایت ساخته می شوند.
    لینک های خارجی هر شبکه تنها به یک وب سایت منتهی شده و به یکدیگر نیز لینک نمی دهند.

    یکی از روش های سئو کلاه سیاه بدین گونه است که فرد اقدام به خرید چند دامین منقضی شده مرتبط و دارای آتوریتی کردهو پس از راه اندازی وب سایت در آن، مطالبی مشابه با مطالب وب سایت خود در آن منتشر می کند.
    در ادامه نیز بک لینک هایی نیز در آن پست ها به وب سایت خود اضافه می کند.

    چنین شخصی امیدوار است که موتورهای جستجو متوجه کنترل آنها بر روی این سایت ها نشده
    و در نتیجه رتبه بالاتری برای وب سایت اصلیتان در نظر بگیرند.

    موتورهای جستجو دائما در حال بررسی این مسئله بوده
    و در صورت مواجهه با چنین اقدامی، دست به جریمه سایت شما خواهند زد.
    به جای این گونه شبیه سازی ها بهتر است که بر روی وب سایت خود تمرکز کرده
    و با تولید محتوای با کیفیت، اعتبار آن را افزایش دهید.

    انتشار محتوا زیر یک سقف اعتبار بیشتری برای شما به همراه خواهد آورد
    و در نتیجه وب سایت های بیشتری به شما لینک خواهند داد.

    13. Doorway page

    این هم یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه می باشد.
    در واقع این صفحه، به عنوان صفحه پرش یا پل شناخته می شود
    که برای کلمه کلیدی مورد هدف کاملا بهینه شده است
    و از نظر محتوا ارزش آنچنانی ندارد و هدف آن فقط ارسال کاربر از این صفحه به دیگر صفحاتی است
    که هیچ ارتباطی با عبارت مورد جستجو کاربر ندارد.

    در این تکنیک سئو کلاه سیاه، در این صفحه عباراتی به صورت لینک شده نوشته می شوند که کاربر به دنبال آن ها می باشد برای مثال” اگر می خواهید که ده روش بهینه سازی سایت را بدانید، برروی اینک لینک کلیک کنید” اما محتوای داخلی آن هیچ ارتباطی با عنوان لینک ندارد.


    [ بازدید : 69 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
    ]
    نام :
    ایمیل :
    آدرس وب سایت :
    متن :
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
    کد امنیتی : ریست تصویر
    تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سیب سرخ است. || طراح قالب avazak.ir
    ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
    بستن تبلیغات [X]