مودم سیم کارتی وایرلس مشهد

چهارشنبه 11 فروردين 1400
22:21
علی عارف نیا

مودم سیم کارتی وایرلس مشهد

امروزه مودم جیبی یا مودم 4G که به آن مودم سیم کارت خور نیز می‌گویند بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. به دنبال پیشرفت‌های تکنولوژیکی، مهم است که در مورد محصولات جدیدی مطلع شویم که ممکن است زندگی ما را بهتر کنند. وای فای جیبی یا مودم جیبی یکی از آنها است.در این مقاله از سایت کاوش امن ارتباط تاران مودم سیم کارتی وایرلس مشهد را برای شما بررسی خواهیم داد.با ما همراه شوید

مودم سیم کارتی چیست

مودم سیم کارتی چیست ؟ مودم سیم کارتی یکی از انواع مودم است که سیم کارت خور می‌باشد و اینترنت همراه سیم کارت دایمی یا اعتباری اپراتورهای سیار تلفن همراه (از قبیل: همراه اول، ایرانسل، و رایتل) را دریافت کرده و به اشتراک می‌گذارد. مودم‌های سیم کارت خور برخلاف انواع مودم ADSL که باسیم به خط تلفن ثابت متصل شده و اینترنت ADSL را از شبکه مخابرات زمینی دریافت می‌کنند، از طریق سیم کارت و به صورت بی سیم اینترنت همراه شبکه‌های تلفن سیار را دریافت نموده و به صورت سیار یا ثابت اینترنت سیم کارت خود را از طریق وای فای یا پورت شبکه لن برای استفاده اشتراکی یا انتقال تصویر دوربین مداربسته در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

مودم‌های سیم کارتی در تمامی اماکن و محوطه‌هایی که تحت پوشش سیگنال تلفن همراه هستند قابل استفاده می‌باشند. با پیشرفت شبکه‌های تلفن همراه و افزایش سرعت و کیفیت اینترنت این شبکه‌ها استفاده از مودم‌های سیم کارت خور به جای مودم‌های ADSL بسیار رایج شده است.

مودم‌های سیم کارت خور دارای سه نوع اصلی هستند:

  • انواع مودم همراه با قابلیت حمل در جیب و کیف
  • انواع مودم رومیزی سیم کارت خور با پورت LAN
  • انواع دانگل سیم کارت خور با پورت USB

کاربرد مودم سیم کارت خور همراه

مودم‌های سیم کارتی همراه به دلایل زیر بهترین گزینه برای دسترسی به اینترنت همراه در محیط‌های بیرونی می‌باشند:

  1. دارای باتری شارژی داخلی هستند و نیاز به پریز برق ندارند.
  2. از وزن سبک و اندازه کوچک با قابلیت حمل در جیب و کیف برخوردارند.
  3. با انواع پاور بانک قابل شارژ هستند.
  4. از خالی شدن شارژ موبایل و تبلت به دلیل اتصال به اینترنت همراه خود گوشی جلوگیری می‌کنند.

کاربرد مودم سیم کارتی رومیزی

برای دسترسی به اینترنت همراه در منازل، ادارات، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها؛ مودم‌های رومیزی سیم کارتی به دلایل زیر بهترین گزینه می‌باشند:

  1. قابل اتصال مستقیم به برق هستند و نیازی به شارژ کردن ندارند.
  2. از قدرت آنتن‌دهی بالاتری نسبت به مدل‌های همراه برخوردارند.
  3. دارای پورت LAN هستند و امکان اتصال کامپیوتر و سایر تجهیزات لن دار به آنها وجود دارد.

کاربرد دانگل سیم کارت خور

دانگل‌های سیم کارتی هم ارزان‌ترین مدل مودم‌های سیم کارت خور هستند و برای کاربردهای شخصی و انفرادی مناسب می‌باشند.

بهترین مودم سیم کارتی وایرلس

مودم 4.5G ایرانسل مدل TF-i60 H1

مودم TF-i60 H1 یکی از محصولات شرکت هواوی می‌باشد به به نمایندگی ایرانسل در بازار ایران عرضه می‌شود. این مودم قابلیت پشتیبانی از اینترنت های 4 و 4.5G را دارد که علاوه بر سیم کارت های TD-LTE مخصوص مودم،‌ میتوان با سیم کارت های معمولی ایرانسل نیز از این مودم استفاده کرد. این مودم با حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت و قابلیت اتصال 32 کاربر همزمان،‌ می‌تواند در لیست بهترین مودم های سیم کارت خور 4G قرار بگیرد. لازم به ذکر است که این مودم در پنل پشتی خود دارای 4 عدد پورت LAN می‌باشد که این نشان دهنده این است که این مودم می‌تواند به صورت همزمان و از طریق کابل RJ45 به 4 رایانه مختلف متصل شود.

مودم ۴G یا ۴.۵G؟

اولین سوالی که باید پاسخ دهید؛ انتخاب یک مودم ۴G یا ۴.۵G است. در حال حاضر، هر سه اپراتور موبایل ایران هم سرویس اینترنت ۴G و هم سرویس اینترنت ۴.۵G ارایه می‌دهند که البته منطق تحت پوشش هریک از این سرویس‌ها متفاوت است!

اینترنت ۴.۵G سرعت بیشتری نسبت به ۴G دارد ولی باید بررسی کنید در محل و منطقه شما، وضعیت پوشش‌دهی این سرویس‌ها چگونه است.

به صورت تئوری، یک مودم ۴.۵G سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت می‌دهد ولی مودم ۴G سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت دارد. در عمل، سرعت اینترنت ۴.۵G در ایران حداقل چند مگابیت بیشتر از ۴G است و البته ممکن است به چند ده مگابیت برسد. همه‌چیز بستگی به آنتن‌دهی محل شما و نوع شبکه دارد!

مودم سیم کارتی ایرانسل وایرلس مشهد

مودم ایرانسل مدل TK-2510

مودم سیم کارتی ایرانسل وایرلس
مودم سیم کارتی ایرانسل وایرلس

مودم TK-2510 یکی دیگر از مودم های سیم کارت خور 4G شرکت ایرانسل بوده که با پشتیبانی از شبکه TD-LTE،‌ از سرعت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. ایرانسل در این مودم از رنگ های جذاب زرد و مشکی استفاده کرده که باعث زیبایی مودم تا حد ممکن شده است. اما به عنوان نقطه ضعف میتوان از کمبود پورت های LAN این دستگاه یاد کرد؛ این مودم در پنل پشتی خود تنها دو پورت لن دارد و برای اتصال رایانه های دیگر به مودم می‌بایست از شبکه وای فای استفاده کرد. لازم به ذکر است که این مودم می‌تواند تا حداکثر 30 کاربر را به طور همزمان تحت پوشش اینترنت قرار دهد.

مودم TK-2510 ایرانسل می‌تواند برای استفاده های روزانه مثل جست و جو در اینترنت، تماشای فیلم و سریال آنلاین و حتی بازی های ویدئویی نیز مناسب باشد. هم اکنون هیچ قیمت دقیقی برای این مودم موجود نیست و به دلیل قدیمی شدن این مودم نسبت به سایر مودم های شرکت ایرانسل، شرکت ایرانسل این مودم 4G را برای فروش در سایت خود ندارد!

مودم TD-LTE ایرانسل مدل GP-2101

مودم سیم کارت خور
مودم سیم کارت خور

مودم GP-2101 ایرانسل را می‌توان یکی دیگر از مودم های اقتصادی و مقرون به صرفه شرکت ایرانسل نامید. این مودم با قابلیت پشتیبانی از شبکه اینترنت TD-LTE و همچنین سرعت دانلود 120 مگابیت می‌تواند انتخاب مناسبی برای استفاده خانگی باشد. این مودم قابلیت پشتیبانی 32 کاربر را از طریق شبکه وای فای به صورت همزمان دارد. تنها نقطه ضعفی که میتوان به آن اشاره کرد وجود تنها یک پورت LAN در پشت این مودم می‌باشد که اگر شما نیاز داشته باشید بیش از 1 رایانه را از طریق پورت LAN به این مودم متصل کنید با مشکل کمبود پورت مواجه خواهید شد. اما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که این مودم یک مودم ارزان قیمت است و نمی‌توان از آن انتظارات بالایی داشت. هم اکنون این مودم نیز در سایت ایرانسل برای خرید موجود نیست اما تعدادی از سایت های متفرقه که در زمینه خرید و فروش مودم فعالیت می کنند قیمتی را در حدود 2 میلیون تومان برای این مودم در نظر گرفته اند.

مودم سیم کارت خور مشهد

مودم سیم کارت خور یا مودم جیبی از طریق سیم کارت یکی از اپراتورهای تلفن همراه قابل استفاده می‌باشد و می‌تواند در هر زمان و مکانی ارتباط با اینترنت را فراهم نماید. به عبارت دیگر تنها وسیله‌ی مورد نیاز، یک مودم جیبی و یک سیم کارت است.

امروزه اپراتورهای تلفن همراه خدمات اینترنتی را با کیفیت بالایی در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهند. به همین دلیل مصرف‌کنندگان به جای مودم ADSL از مودم سیم کارت خور استفاده می‌کنند.

خرید مودم سیم کارتی وایرلس مشهد

شرکت کاوش امن ارتباط تاران

شرکت کاوش امن ارتباط تاران، با هدف ارائه خدمات فن آوری اطلاعات و سیستم های امنیتی هوشمند پا به عرصه صنعت IT گذاشت و از ابتدا، ارائه خدمات ممتاز و با کیفیت را با حداکثری رضایت مشتریان سر لوحه کار خود قرار داده است.
این شرکت با بهره گیری از متخصصین مجرب و جوان طی کمتر از 3 سال توانسته است، جایگاه قابل توجهی در بازار فناوری اطلاعات و سیستم های نظارت تصویری بدست آورد.

خدمات ما :

  • مشاوره، طراحی، نظارت و پیاده سازی انواع شبکه های کامپیوتری
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه های کامپیوتری
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات امنیتی و نظارت تصویری(دوربین های مدار بسته)
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات وایرلس شامل: دکل های مهاری و خود ایستا، انتقال دیتا P2P و P2MP
  • طراحی وب سایت های فروشگاهی و شرکتی و ارائه راهکارهای سئو SEO
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات تلفنی تحت شبکه VOIP
  • ارائه راهکارهای هومند سازی منازل و موتورخانه ها
  • طراحی و پیاده سازی اتاقهای مانیتورینگ و دیتا سنتر بصورت کاملا تخصصی
  • اجرای پروژه های IPTV و سیستم های تبلیغاتی هوشمند
  • اجرای پروژه های فیبر نوری FTTH,GPON و …

[ بازدید : 77 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سیب سرخ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]