سرویس وایرلس مشهد

چهارشنبه 11 فروردين 1400
22:34
علی عارف نیا

سرویس وایرلس مشهد

این روزها زمانی که لپتاپ یا گوشی هوشمند خود را باز می‌کنیم، این گونه به نظر می‌رسد که اینترنت همیشه و همه جا حاضر است. ما راه زیادی را از زمان شنیدن صدای جیرجیر مودم دایلاپ و تحمل قطع شدن مداوم اینترنت پیموده‌ایم. حال دیگر اتصال ما به اینترنت، سریع، ساکت، معمولا بدون نوسان و همیشگی است؛ البته تا زمانی که پول آن را به موقع پرداخت کنیم! در این مقاله از سایت کاوش امن ارتباط تاران سرویس وایرلس مشهد را برای شما بررسی خواهیم داد.با ما همراه شوید.

مودم با اتصال بی‌سیم Wireless

مودم یا وای‌فای، نامی است که روی مودم بی‌سیم گذاشته شده است. نام WiFi توسط اتحادیه وای‌فای بر محصولاتی گذاشته شده است که در شبکه محلی بی‌سیم فعالیت می‌کنند و به وسیله آن‌ها ارتباط شبکه اینترنت به صورت بی‌سیم برقرار می‌شود. این نوع مودم، بهترین نوع برای استفاده هم‌زمان چند کاربر و چند دستگاه است.

چه تفاوتی بین وای فای و وایرلس وجود دارد؟

در ابتدا لازم به ذکر است که وایرلس و وای فای، هر دو دارای یک وظیفه اصلی هستند.

آن هم به اشتراک گذاشتن سرویس ISP یا ( Internet Service Provider ) میان مشتریان می باشد که امروزه دراکثر خانه ها وجود دارند. از این رو این دو ابزار کاربردی، وظیفه مهمی را بر عهده دارند. اما تفاوت های اساسی این دو، چه چیزی می باشد؟

وای فای

کلمه ” Wireless ” به خودی خودی به معنای بی سیم می باشد که در اصل هم وایرلس و هم وای فای (Wireless Fidelity)، قابلیت اتصال دستگاه ها به اینترنت و بصورت بدون سیم را فراهم می سازند. همچنین به کمک وای فای می توان دیوایس های مختلف را به یکدیگر متصل کرد که یکی از مهم ترین آنها Wifi Direct می باشد و در کل سرعت Wi-Fi بیشتر از وایرلس می باشد چرا که این فناوری زیر مجموعه “Bluetooth” می باشد.

فرق وای فای و وایرلس

برای توصیف بهتر تفاوت وای فای و وایرلس می توان این گونه بیان کرد که در وایرلس لزوما باید به برق شهری متصل باشد، اما دستگاه های وای فای لزوما با متصل به برق شهری فعال نمی شوند .

چرا که برخی از وای فای ها دارای منبع تغذیه داخلی (باتری) هستند و می توانید با استفاده از این قابلیت در هر جایی که هستید و آنتن دهی اینترنت در آن وجود دارد به اینترنت متصل شوید.

اما این در صورتی است که در گذشته نه چندان دور برای اتصال کامپیوترها به اینترنت می بایست ساعت ها منتظر می ماندیم و با استفاده از کارت های اینترنتی در ساعات مشخص تعریف شده به اینترنت متصل می شدیم .

امروزه به لطف پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در تمامی زمینه های ممکن و غیر ممکن، این صنعت نیز پیشرفت کرده است .

همان گونه که گفته شد تنها با یک وای فای می توانیم تعداد زیادی دیوایس و دستگاه اعم از گوشی، تلویزیون، دوربین دیجیتال، تبلت، پرینتر و… را به یکدیگر متصل نماییم و این گونه کارها بسیار آسان و آسان تر می شوند.

اما در اصل برای اینکه یک Wi-Fi ایجاد شود، از دستگاهی به نام روتر ” Router ” استفاده می شود .

که می توان آن را هم رمزگذاری نمود تا تنها دیوایس هایی که این رمز را در اختیار دارند، بتوانند از سرویس آن استفاده نمایند.

در این روش اگر روتر به اینترنت وصل شود می توانیم به کمک آن اینترنت ایجاد شده را با دیوایس های مختلف به اشتراک گذ

خدمات اینترنت پرسرعت شاتل بر بستر بی‌سیم با استفاده از فناوری PTMP

گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل برای ارایه سرویس به مشتریانی که با محدودیت‌های مخابراتی یا وجود مشکل در زیرساخت‌ها و بستر ارایه خدمات روبه‌رو هستند، سرویس PTMP را ارایه می‌کند.

سرویس PTMP شاتل بر بستر بی‌سیم (Wireless) طراحی شده است و نحوه‌ی انتقال پهنای باند در آن مشابه روش WiFi است. هم‌اینک در هر نقطه از کشور که در محدوده پوشش این خدمات باشد، کاربران می‌توانند سرویس PTMP شاتل را سفارش دهند.

در این روش با توجه به بستر ارایه (ارتباط بی‌سیم) نیازی به خط تلفن و یا سیم وجود ندارد، بر این اساس امکان ارایه سرویس به کاربرانی که به دلیل مشکلاتی همچون بستر نامناسب مخابراتی (خطوط تلفن PCM و فیبر نوری، خرابی خط و …) نمی‌توانند از سرویس‌های ADSL استفاده کنند، فراهم می‌شود.

افزون بر این، حذف مراحل مربوط به تمهیدات مخابراتی همچون رانژه کردن خط نیز راه‌اندازی سرویس و ارایه خدمات را در مدت زمانی بسیار کوتاه (۲۴ ساعت از زمان ثبت درخواست) ممکن می‌سازد.

مهم‌ترین ویژگی‌های خدمات اینترنت پرسرعت با استفاده از فناوری PTMP

  • امکان انتقال پهنای باند بالاتر بدون محدودیت‌های رایج
  • بدون محدودیت‌های ناشی از بستر مخابراتی
  • ارایه سریع و ساده، فارغ از تمهیدات مخابراتی همچون رانژه کردن خط تلفن
  • امکان ارایه سرویس در نقاطی که به هر دلیل، ارایه‌ی یک سرویس با کیفیت میسر نیست.
  • کیفیت بالا و پایداری خدمات ارایه شده

مراحل انجام کار و راه‌اندازی سرویس

برای ایجاد ارتباط به وسیله امواج رادیویی، لازم است که دو مرکز ارایه دهنده و گیرنده خدمات نسبت به یکدیگر دارای خط دید مستقیم باشند.

پس از تماس با بخش فروش شاتل در صورت تمایل شما یا وجود مشکلاتی همچون خطوط تلفن PCM و فیبر و …، که امکان ارایه خدمات +ADSL2 را محدود می‌کند، سرویس PTMP به شما معرفی و پیامکی برای‌تان ارسال می‌شود.

با پاسخ دادن به آن می‌توانید موقعیت محل دریافت سرویس را مشخص کنید.

در این مرحله مشخص می‌شود که از محل مورد نظر شما به سایت‌های محلی شاتل دید وجود دارد یا خیر و پس از بررسی امکان ارایه خدمات در آن موقعیت، گام‌های بعدی برای نصب سرویس را انجام دهد.

پس از انجام امکان سنجی (Site Survey) پی‌گیری‌های مورد نیاز برای ارسال بسته قرارداد و تجهیزات (CPE) توسط کارشناسان شاتل انجام می‌شود و پس از تکمیل مدارک و انجام مراحل اداری سرویس در مدت ۱ تا ۲ روز کاری به مشترک تحویل داده خواهد شد.

سرویس وایرلس های وب در مشهد

سرویس وایرلس مشهد

یکی از شیوه‌های استفاده از خدمات پهن باند «های‌وب»، استفاده از ارتباط بیسیم یا Wireless است که می‌تواند پهنای باندی بسیار بیش‌تر نسبت به آنچه بر بستر سیم مسی (DSL) تأمین می‌شود، در اختیار مشترک قرار دهد.

سازمان یا مشتری حقیقی می‌تواند بسته به نیاز خود و با پرداخت هزینه‌ای که با توجه به میزان پهنای باند اختصاص‌یافته متغیر خواهد بود.

از مزایای داشتن پهنای باند اختصاصی به میزان موردنیاز خود بهره‌مند گردد.

تنها محدودیتی که در این روش در نظر گرفته خواهد شد، انتقال سیگنال‌ها در باند فرکانسی مجاز اینترنت بیسیم یا Wireless است.

پشتیبانی شبانه‌روزی از سرویس‌های دسترسی به پهنای باند بالا بخصوص برای ISP ها امری بسیار مهم و ضروری است.

در حال حاضر بسیاری از سازمان‌های دولتی و خصوصی، همچنین بسیاری از ISP و ISDP های کل کشور جزو این دسته از مشتریان «های‌وب» هستند.

شرکت سرویس وایرلس مشهد

شرکت کاوش امن ارتباط تاران

شرکت کاوش امن ارتباط تاران، با هدف ارائه خدمات فن آوری اطلاعات و سیستم های امنیتی هوشمند پا به عرصه صنعت IT گذاشت و از ابتدا، ارائه خدمات ممتاز و با کیفیت را با حداکثری رضایت مشتریان سر لوحه کار خود قرار داده است.
این شرکت با بهره گیری از متخصصین مجرب و جوان طی کمتر از 3 سال توانسته است، جایگاه قابل توجهی در بازار فناوری اطلاعات و سیستم های نظارت تصویری بدست آورد.

خدمات ما :

  • مشاوره، طراحی، نظارت و پیاده سازی انواع شبکه های کامپیوتری
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه های کامپیوتری
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات امنیتی و نظارت تصویری(دوربین های مدار بسته)
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات وایرلس شامل: دکل های مهاری و خود ایستا، انتقال دیتا P2P و P2MP
  • طراحی وب سایت های فروشگاهی و شرکتی و ارائه راهکارهای سئو SEO
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات تلفنی تحت شبکه VOIP
  • ارائه راهکارهای هومند سازی منازل و موتورخانه ها
  • طراحی و پیاده سازی اتاقهای مانیتورینگ و دیتا سنتر بصورت کاملا تخصصی
  • اجرای پروژه های IPTV و سیستم های تبلیغاتی هوشمند
  • اجرای پروژه های فیبر نوری FTTH,GPON و …


[ بازدید : 105 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سیب سرخ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]