تعمیر دوربین مداربسته مشهد

چهارشنبه 11 فروردين 1400
22:35
علی عارف نیا

تعمیر دوربین مداربسته مشهد

امروزه بسیاری از کشورها از سیستم های نظارت تصویری عمومی به عنوان ابزاری اصلی برای نظارت بر حرکات جمعیت و جلوگیری از جرایم مختلف، چه در بخشهای خصوصی و چه دولتی استفاده می کنند. یکی از قدرتمندترین این سیستم ها، دوربین های مدار بسته می باشند که حتما در بسیاری از اماکن آنها را مشاهده کرده اید. در این مقاله از سایت کاوش امن ارتباط تاران یکی از خدمات خود یعنی تعمیر دوربین مداربسته مشهد را برای شما مورد بررسی خواهیم داد. با ما همراه شوید.

انواع دوربین مداربسته

به‌صورت کلی، دوربین‌های مداربسته در 2 نوع دوربین مداربسته دیجیتال و دوربین مداربسته آنالوگ تقسیم می‌شوند.

اما دوربین‌های مداربسته از نظر ظاهر و نوع کاربری به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • دوربین مداربسته Dome
  • دوربین مداربسته صنعتی
  • دوربین مداربسته روز و شب
  • دوربین مداربسته IR
  • دوربین مداربسته چرخشی یا PTZ
  • دوربین مداربسته شبکه

تعمیر دوربین مداربسته در مشهد

تعمیر دوربین مداربسته مشهد

مهم ترین مشکلاتی که برای سیستم دوربین مدار بسته رخ می دهد چیست؟

همانطور که می دانیم یک سیستم مدار بسته از اجزای مختلفی تشکیل شده است.
هر یک از این قسمت ها می توانند دچار مشکل شوند.
در ادامه به برخی از مهم ترین مشکلات دوربین مدار بسته اشاره می کنیم.

مشکلات و تعمیر دوربین مداربسته مشهد

بزرگ نمایی و زوم دوربین درست کار نمی کند.

تصویر دوربین مدار بسته برفکی است.

منوی OSD دوربین مدار بسته نیاز به آپدیت دارد.

دوربین مدار بسته روشن نمی شود.

دوربین مدار بسته نمی چرخد.

دوربین، صدا را پخش نمی کند.

نویز دوربین مدار بسته در تصاویر آن

میزان نور دوربین مدار بسته خیلی کم و یا خیلی زیاد است.

مشکلات مربوط به دستگاه ضبط کننده تصاویر

دستگاه DVR با هارد دیسک هماهنگ نیست.

DVR نمی تواند تصاویر را نمایش دهد.

DVR، تصاویر را ذخیره نمی کند.

دستگاه DVR روشن نمی شود.

تنظیمات DVR به درستی عمل نمی کند.

دستگاه های DVR و دستگاه NVR صدا دارند اما تصویر ندارند.

دستگاه های DVR و NVR، در حین کار کردن داغ می شوند.

بدیهی است، هر یک از مشکلات فوق باید توسط کارشناسان برطرف شود.

معرفی اجزای به کار رفته در دوربین مدار بسته

CCTV یا دوربین های مدار بسته جزء سیستم های پیچیده به شمار رفته که از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده اند و نصب صحیح این قطعات در کنار یکدیگر با استفاده از کابل های مخصوص منجر به دریافت تصاویر از محیط اطراف و پردازش این تصاویر و در نهایت نمایش دادن آنها بر روی مانیتور می گردد. نیاز است تا پیش از آن که به نحوه تعمیر دوربین مدار بسته بپردازیم در ابتدا اجزای اصلی و مهم این سیستم را معرفی نموده و عملکرد هر یک را شرح دهیم.

ضبط کننده فیلم DVR

DVR قلب سیستم دوربین مدار بسته است. این قطعه تمام ورودی های دوربین را دریافت کرده و آنها را برای تماشای زنده روی صفحه مرتب می کند و همچنین فیلم ها را برای مشاهده در روزهای آینده بر روی یک دیسک سخت ذخیره می کند. بسته به اینکه دستگاه DVR از چه تعداد کانال پشتیبانی می کند، می توانید همزمان یک دوربین یا چند دوربین را در ساختمان های مختلف نصب نمایید.

ضبط کننده های DVR همچنین قادر به دسترسی از راه دور از طریق اینترنت نیز می باشند. برای این کار باید DVR را به روتر اینترنت خود متصل نمایید؛ این کار را می توان با استفاده از کابل یا آداپتور پل برق انجام داد. سپس در هر کجای دنیا که باشید می توانید فیلم های زنده را از دوربین های خود مشاهده کنید، تصاویر ضبط شده قبلی را ببینید، از وقایع مهم عکس برداری کنید و حتی تنظیمات را در DVR انجام دهید.

دوربین ها

دوربین را می توان جزء اصلی در سیستم های CCTV به شمار آورد که خود دوربین ها نیز از قطعات مختلفی شامل لنز و دیافراگم تشکیل شده اند. در واقع این لنزهای دوربین هستند که می توانند کیفیت تصاویر نهایی را ایجاد نموده و تصویری با رزولوشن خوب را به ما ارائه دهند. دوربین ها در شکل ها و انواع مختلفی وجود داشته که هر یک برای مکانی خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

کابل ها

برای اتصال دوربین ها به دستگاه های ضبط و همچنین مانیتورها نیاز به استفاده از کابل های مختلف می باشد. خرید کابلا ها نیز نیازمند دقت بالایی بوده و هر نوع دوربین نیاز به استفاده از کابلی خاص دارد. در دوربین های مدار بسته آنالوگ نیاز است تا از کابل های کواکسیال مختلف استفاده شده و در دوربین های مدار بسته تحت شبکه کابل های CAT6، CAT5 و … مورد استفاده قرار می گیرند.

کابل های دوربین مدار بسته می توانند تاثیر بسیاری بر کیفیت تصاویر داشته و به همین علت باید با حساسیت زیادی انتخاب گردند.منبع تغذیه، سنسور و برد دوربین و غیره از اجزای دیگر به کار رفته در دوربین های مدار بسته می باشند.

قیمت تعمیر دوربین مداربسته مشهد

بر اساس مشکلاتی که ممکن است پیش بیای این قیمت متفاوت میباشد.در ادامه این مشکلات را بررسی خواهیم کرد.

مشکلات رایج و نحوه تعمیر دوربین مداربسته

پس از نصب دوربین های مدار بسته با اهداف امنیتی و نظارتی در اماکن مختلف، ممکن است به دلایل زیادی مشکلاتی برای این دستگاه ها به وجود آید. در بسیاری از مواقع در سازمان ها و ادارات بزرگ فردی را به عنوان مسئول سیستم های دوربین مدار بسته استخدام می کنند تا به رفع این مشکلات پرداخته و از خرابی آنها جلوگیری نماید. در ادامه به تعدادی از مشکلات رایج در این دوربین ها و نحوه تعمیر دوربین مدار بسته می پردازیم.

کنترل کردن برق و اتصالات دوربین

گاهی اوقات مشکلات اتفاق افتاده در دوربین می تواند به سادگی یک اتصال قطع شده باشد و حتی ممکن است شبکه در حال حاضر خراب باشد. در این مواقعی که دوربین ما کار نمی کند نیاز است تا در ابتدا از وصل بودن برق اطمینان حاصل کرده و تمامی اتصالات مرتبط با دوربین را چک نماید. دوربین های تحت شبکه معمولاً دارای نشانگرهای LED هستند که برای انتقال داده ها به شبکه مورد استفاده قرار می گیرند. اگر LED های دوربین روشن نیستند، باید بررسی کنید که آیا دوربین از بیرون روشن شده است. اگر دوربین شما از طریق برق و نه باتری تغذیه می شود، باید بررسی کنید که دوربین وات مناسب را دریافت می کند زیرا یک دوربین پیچیده مانند بزرگنمایی با شیب pan-tilt، به وات بیشتری نیاز دارد و امکان تامین برق آن توسط دوشاخه معمولی وجود نخواهد داشت.

مرکز تعمیر دوربین مداربسته مشهد

شرکت کاوش امن ارتباط تاران

شرکت کاوش امن ارتباط تاران، با هدف ارائه خدمات فن آوری اطلاعات و سیستم های امنیتی هوشمند پا به عرصه صنعت IT گذاشت و از ابتدا، ارائه خدمات ممتاز و با کیفیت را با حداکثری رضایت مشتریان سر لوحه کار خود قرار داده است.
این شرکت با بهره گیری از متخصصین مجرب و جوان طی کمتر از 3 سال توانسته است، جایگاه قابل توجهی در بازار فناوری اطلاعات و سیستم های نظارت تصویری بدست آورد.

خدمات ما :

  • مشاوره، طراحی، نظارت و پیاده سازی انواع شبکه های کامپیوتری
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه های کامپیوتری
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات امنیتی و نظارت تصویری(دوربین های مدار بسته)
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات وایرلس شامل: دکل های مهاری و خود ایستا، انتقال دیتا P2P و P2MP
  • طراحی وب سایت های فروشگاهی و شرکتی و ارائه راهکارهای سئو SEO
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات تلفنی تحت شبکه VOIP
  • ارائه راهکارهای هوشمند سازی منازل و موتورخانه ها
  • طراحی و پیاده سازی اتاقهای مانیتورینگ و دیتا سنتر بصورت کاملا تخصصی
  • اجرای پروژه های IPTV و سیستم های تبلیغاتی هوشمند
  • اجرای پروژه های فیبر نوری FTTH,GPON و …

[ بازدید : 104 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سیب سرخ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]