اجرای شبکه های وایرلس در مشهد

چهارشنبه 11 فروردين 1400
22:28
علی عارف نیا

اجرای شبکه های وایرلس در مشهد

یکی دیگر از راهکارهای انتقال اطلاعات شرکت ارتباطات فرهنگ آزما، علاوه بر خدمات طراحی و اجرای شبکه های فیبر نوری، اجرای شبکه Wireless یا شبکه بیسیم می باشد .در این مقاله از سایت کاوش امن ارتباط تاران ، یکی از خدمات خود یعنی اجرای شبکه های وایرلس در مشهد را مورد بررسی خواهیم داد. با ما همراه شوید.

شبکه وایرلس wireless (شبکه بی سیم) چیست؟

رایان الکترونیک ارائه دهنده خدمات تخصصی وایرلس

خدمات شبکه وایرلس | wireless یا شبکه بی سیم به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی ، مادون قرمز و مایکروویو ، به جای سیم و کابل ، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود. از میان این دستگاه ها می توان پیغامگیرها ، تلفن های همراه ، کامپیوتر های قابل حمل ، شبکه های کامپیوتری ، دستگاه های مکان یاب ، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.

تکنولوژی Wireless به سرعت در حال پیشرفت است . نقش کلیدی را در زندگی ما در سرتاسر دنیا ایفا می کند.

Wirelessبه تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز و مایکروویو ، به جای سیم و کابل ، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود.

از میان این دستگاه ها می توان پیغامگیرها، تلفن های همراه، کامپیوتر های قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.تکنولوژی Wireless به سرعت در حال پیشرفت است و نقش کلیدی را در زندگی ما در سرتاسر دنیا ایفا می کند.

اجرای و راه اندازی شبکه های وایرلس در مشهد

خدمات شبکه های بی سیم Wireless

  • امکان سنجی دقیق جهت برقراری ارتباطات Wireless
  • برقراری ارتباطات Point to Point
  • برقراری ارتباطات Point to Multi point
  • نصب و راه اندازی دکل های مخابراتی وایرلس
  • سیستم ارتینگ و چاه ارت
  • پشتیبانی کامل از سرویس های پهنای باند
  • اجرای شبکه Wireless بر مبنای تکنولوژی روز
اجرای شبکه های وایرلس در مشهد


اجرای شبکه ها و سیستم های wireless در مشهد

سیستم های Wireless می توانند به سه دسته اصلی تقسیم شوند :

سیستم Wireless ثابت :

از امواج رادیویی استفاده می کند و خط دید مستقیم برای برقراری ارتباط لازم دارد. بر خلاف تلفن های همراه و یا دیگر دستگاههای Wireless، این سیستم ها از آنتن های ثابت استفاده می کنند و به طور کلی می توانند جانشین مناسبی برای شبکه های کابلی باشند و می توانند برای ارتباطات پرسرعت اینترنت و یا تلویزیون مورد استفاده قرار گیرند.امواج رادیویی وجود دارند که می توانند اطلاعات بیشتری را انتقال دهند و در نتیجه از هزینه ها می کاهند.

سیستم Wireless قابل حمل :

دستگاهی است که معمولا خارج از خانه، دفتر کار و یا در وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند.نمونه های این سیستم عبارتند از : تلفن های همراه، نوت بوکها، دستگاه های پیغام گیر و PDA ها.این سیتم از مایکروویو و امواج رادیویی جهت انتقال اطلاعات استفاده می کند.

سیستم Wireless مادون قرمز :

این سیستم از امواج مادون قرمز جهت انتقال سیگنالهایی محدود بهره می برد.

این سیستم معمولا در دستگاه های کنترل از راه دور، تشخیص دهنده های حرکت، و دستگاه های بی سیم کامپیوترهای شخصی استفاده می شود.

با پیشرفت حاصل در سالهای اخیر، این سیستم ها امکان اتصال کامپیوتر های نوت بوک و کامپیوتر های معمول به هم را نیز می دهند و شما به راحتی می توانید توسط این نوع از سیستم های Wireless ، شبکه های داخلی راه اندازی کنید.

اجرای شبکه های وایرلس مشهد

مزایای تکنولوژی وایرلس

  • راه اندازی آسان: راه اندازی شبکه های وایرلس به علت اینکه نیاز به نصب داکت و پریز و کابل کشی ندارد با سرعت و سهولت بیشتری راه اندازی می شود.
  • قابلیت تحرک: در سیستم های کابلی امکان حرکت و جابجایی وجود ندارد.
  • دستگاه ها برای اتصال به شبکه باید در کنار پریز ها قرار بگیرند. در شبکه های بی سیم به علت اینکه اطلاعات از طریق امواج منتقل می شوند می توانند براحتی در منطقه هایی که تحت پوشش قرار دارد به شبکه متصل گردیده و حرکت کنند.
  • قابلیت گسترش آسان: در سیستم کابلی برای اضافه کردن کلاینت ها باید برای آنها کابل جداگانه کشیده و پریز نصب گردد.
  • اما در سیستم وایرلس اضافه کردن کلاینت تنها با قرار دادن کارت شبکه وایرلس بر روی سیستم ها و یا استفاده از دستگاه هایی که به این سیستم مجهز هستند انجام می پذیرد.
  • پوشش فواصل بالا: کابل های زوج سیم بهم تابیده حداکثر تا فاصله ۱۰۰ متر امکان ارسال اطلاعات را دارند. فیبر نوری هم برای فواصل بالا علاوه بر پر هزینه بودن دشواری خاص خود را دارد که در فواصل خیلی بالا این مسئله خود را به شدت نشان می دهد. با کمک سیستم وایرلس به راحتی می توان فواصل تا ده ها کیلومتر را به هم متصل نمود.
  • عدم برخورد به مشکلات کابل کشی: کابل کشی در برخی مکان ها مانند اماکن تاریخی، اجاره ای، مرتفع و امثالهم دردسر ساز می باشد. در چنین مکان هایی کابل کشی منجر به تخریب اماکن شده و یا ممکن است با مخالفت افراد روبرو گردد. با کمک فناوری وایرلس تنها با نصب یک دستگاه شبکه برقرار می گردد.

معایب راه اندازی شبکه وایرلس

  • سرعت: نرخ ارسال و دریافت در شبکه های کابلی بسیار بالاتر از شبکه های بی سیم می باشد.
  • امنیت: امنیت اطلاعات در سیستم کابلی بسیار بالا می باشد.
  • برای نفوذ به این سیستم باید بتوان بصورت فیزیکی به نود های شبکه دسترسی پیدا کرد و تنظیمات مربوط به امنیت شبکه را نیز خنثی نمود .
  • اما در سیستم های وایرلس به علت انتشار اطلاعات در فضا از امنیت پایین تری برخوردار می باشد.
  • پایداری: سیستم شبکه مبتنی بر کابل به نسبت شبکه وایرلس از پایداری بالاتری برخوردار است و کمتر دچار مشکلات و قطعی و وصلی می گردد.
  • هزینه بالاتر: تجهیزات شبکه کابلی از قیمت پایین تری نسبت به راه اندازی شبکه وایرلس برخوردار می باشد.

خدمات و اجرای شبکه های وایرلس در مشهد

خدمات و اجرای شبکه های وایرلس در مشهد
خدمات و اجرای شبکه های وایرلس در مشهد

اجرای شبکه وایرلس در مشهد

امنیت در شبکه های بی سیم

می دانیم همانطور که شبکه های بی سیم راحتی هایی را برای ما به ارمغان اورده اند همرا ه با آن نیز یکسری از ضعف ها و دغدغه هایی را نیز به همراه دارند.

بدلیل اینکه در شبکه های بی سیم این امکان برای کاربر وجود دارد که بتواند در فواصل تعیین شده به شبکه متصل شود پس این امکان برقراری ارتباط با شبکه فقط برای کاربران امکان پذیر نسیت .

افراد خرابکار یا کلاه سیاه ها و هکر ها و … نیز می توانند به این نوع شبکه ها متصل شده و اطلاعات را شنود کند.

در اینجا این سوال مطرح میشود که برای افرادی که از این نوع شبکه ها در منزل استفاده میکنند و آن هم بطور عادی برای دسترسی به مودم اینترنت چرا باید انقدر امنیت آن مهم باشد.

یکی از دغدغه های اصلی در افراد عادی که از اینترنت در منزل استفاده می کنند این است که می گویند ترافیک اینترنتی ما زود تمام می شود در حالی که از آن هیچ استفاده ای نکردیم.

باید بدانیم که امکان استفاده از اینترنت منزل ها که از طریق بی سیم به ان وصل می شویم توسط افرادی که نزدیک به شعاع فرکانسی مودم ما باشند نیز قابل دسترسی است.

در شبکه های بی سیم برای امنیت چند پارامتر قابل تعریف و تنظیم است:

۱استفاده از سیستم های امنیتی برای انجام فرایند Authentication و Encryption :

در شبکه های بی سیم می توان با استفاده از بعضی از الگوریتم ها اطلاعات جابجا شده در شبکه را رمزگذاری کرد که به آن Encryption گویند .

از طرفی میتوان برای هر کسی که میخواهد به شبکه متصل شود اهراز هویت کرد بدین صورت که از قبل به کاربرانی که اجازه دسترسی دارن به آنها نام کاربری و رمز عبور دهیم که به این اهراز هویت یا Authentication گویند.

۲-(SSID (Sevice Set Identifier :

شبکه های WLAN دارای چند شبکه محلی است و هرکدام آنها دارای شناسه(Identifier) هستند که این شناسه ها در Access Point ها قرار داده شده است.

در واقع این شناسه باعث شناسایی هر شبکه می باشد.

برای دیدن این ویژگی شما زمانی که از طریق گوشی های هوشمند خود می خواهید از طریق وایرلس به اینترنت خانگی خود وصل شوید.

لیست شبکه وایرلس همسایگان نزدیک خود را خواهید دید که هرکدام اسم خاص خود را دارند.

۳-MAC Filtering :

این امکان را میدهد که با تنظیم شما بر روی Access Point فقط کاربرانی به آن می توانند متصل شوند که شما MAC address آن ها را از قبل به Access Point داده باشید .

پس اگر کاربری حتی رمز مودم یا Access Point شما را داشته باشد اما MAC Address آن در لیست MAC Address هایی که در Access Point داده شده و اجازه عبور دارند نباشد به آن کاربر اجازه اتصال به شبکه را نمی دهد.

شرکت اجرای شبکه های وایرلس در مشهد

شرکت کاوش امن ارتباط تاران

شرکت کاوش امن ارتباط تاران، با هدف ارائه خدمات فن آوری اطلاعات و سیستم های امنیتی هوشمند پا به عرصه صنعت IT گذاشت و از ابتدا، ارائه خدمات ممتاز و با کیفیت را با حداکثری رضایت مشتریان سر لوحه کار خود قرار داده است.
این شرکت با بهره گیری از متخصصین مجرب و جوان طی کمتر از 3 سال توانسته است، جایگاه قابل توجهی در بازار فناوری اطلاعات و سیستم های نظارت تصویری بدست آورد.

خدمات ما :

  • مشاوره، طراحی، نظارت و پیاده سازی انواع شبکه های کامپیوتری
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه های کامپیوتری
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات امنیتی و نظارت تصویری(دوربین های مدار بسته)
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات وایرلس شامل: دکل های مهاری و خود ایستا، انتقال دیتا P2P و P2MP
  • طراحی وب سایت های فروشگاهی و شرکتی و ارائه راهکارهای سئو SEO
  • فروش، نصب و راه اندازی تجهیزات تلفنی تحت شبکه VOIP
  • ارائه راهکارهای هومند سازی منازل و موتورخانه ها
  • طراحی و پیاده سازی اتاقهای مانیتورینگ و دیتا سنتر بصورت کاملا تخصصی
  • اجرای پروژه های IPTV و سیستم های تبلیغاتی هوشمند
  • اجرای پروژه های فیبر نوری FTTH,GPON و …

[ بازدید : 65 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سیب سرخ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]